Intown
Huisstijl voor Intown
Intown is een organisatie- en adviesbureau voor gebiedsontwikkeling in de stedelijke omgeving. Kraakmakend heeft het logo, visitekaartje en briefpapier ontworpen.
Intown is een organisatie- en adviesbureau voor gebiedsontwikkeling in de stedelijke omgeving. Kraakmakend heeft het logo, visitekaartje en briefpapier ontworpen.
In samenwerking met Waterfall Games heeft Kraakmakend het grafisch ontwerp voor Bordspel Kwis’t ontwikkeld. Kraakmakend heeft het ontwerp voor logo, doos, spelbord, kladblok, handleiding en alle vragenkaarten verzorgt.
De doelgroep voor Kwis’t zijn hoog opgeleide mannen van 18-45 jaar die graag hun kennis laten zien.
Kwis ‘t! is een vragenspel met een twist. Je kan namelijk winnen zonder dat je de meeste vragen goed hebt beantwoord. Kwis ‘t! win je met mensenkennis, feitenkennis en een klein beetje geluk. Iedereen beantwoord per ronde dezelfde vijf vragen. Nadat je de antwoorden gekregen hebt, zet je in op het aantal antwoorden dat je goed hebt. Daar mag je bij bluffen! Betrap vervolgens je tegenstanders, of leid ze om de tuin en verdien bonuspunten. Maak daarbij gebruik van je reputatie als koning van de kennis of beruchte bluffer. Ben jij je medespelers te slim af, dan win je Kwis ‘t!
Wil jij ook een mooi spel laten ontwerpen?
Of wil je het bordspel zelf spelen of kado doen?
Voor Philips heeft Kraakmakend gewerkt aan hun Design Language System.
Dit systeem wordt wereldwijd gebruikt door 300 verschillende developers in 157 verschillende applicaties. Kraakmakend heeft gewerkt aan het interface design van de componenten die gebruikt worden in dit systeem.
Het internationale team, bestaand uit interaction designers en UX designers, heeft hard gewerkt aan deze stijl voor diverse HTML 5 componenten. De componenten vormen samen één taal en werken op veel verschillende achtergrond kleuren.
Deze componenten zijn herbruikbaar en worden gebruikt in alle software applicaties en websites die Philips ontwikkelt.
Helaas kunnen wij geen voorbeeld laten zien van deze componenten, maar het laat zich het best vergelijken met Material Design van Google.
Wil jij ook hulp met het gebruiksvriendelijker maken van jouw app of site?
MICHEL SELTEN
Philips
Nieuwe identiteit voor de Praktijkschool De Sluis in Spijkenisse. De Sluis heeft, na 25 jaar niets aan communicatie gedaan te hebben, Kraakmakend gevraagd een nieuwe huisstijl te ontwerpen. Kraakmakend heeft, na een imago-onderzoek in Spijkenisse, Praktijkschool De Sluis geadviseerd om van naam te veranderen.
Er werden 5 namen voorgesteld, waaruit er één als winnaar uit de bus kwam: Praktijk College.
Dit resulteert in een nieuwe naam, logo, website, nieuwsbrief, informatiegids, jaargids en allerlei andere communicatiemiddelen.
Daarnaast verzorgt Kraakmakend ook de foto’s voor deze communicatiemiddelen. Bekijk hier de foto’s van het Praktijk College
Kraakmakend heeft veel ervaring met communicatie en marketing voor scholen. Zo hebben wij ook communicatiemiddelen gemaakt voor het ISK Nissewaard. Die kan je hier bekijken.
Heeft jouw school ook hulp nodig met communicatie? Neem hieronder contact op.
Sinds 2010 werkt het Praktijk College met veel plezier samen met Kraakmakend. Samen met Kraakmakend is het logo en de huisstijl ontwikkeld. Communicatiemiddelen voor leerlingen, ouders en anderen wordt ieder jaar weer opnieuw in goed overleg ge-update.
Regelmatig krijgt het Praktijk College positieve feedback over de frisse uitstaling en de leesbaarheid van haar de communicatiemiddelen. Met dank aan Kraakmakend.”
LÉON LEMMENS
Directeur , Praktijk College
Wijko Elektrotechniek heeft door Kraakmakend een huisstijl laten ontwerpen. Wijko is een familie bedrijf. Zij werken voor grote opdrachtgevers zoals de VU in Amsterdam, maar ook voor lokale klanten. De huisstijl is mannelijk, met strakke lijnen.
Naast visitekaartjes en de aanbesteding, heeft Kraakmakend ook een website gemaakt voor Wijko.
De robuustheid van het bedrijf, dat al drie generaties bestaat, komt tot uiting in de huisstijl.
Naast een huisstijl en fotografie heeft Kraakmakend Wijko ook geholpen met het winnen van een aanbesteding voor de VU in Amsterdam. Bekijk deze winnende aanbesteding hier.
Heeft jou onderneming ook behoefte aan een professionele huisstijl?