waaraan voldoet een goed logo, logo laten ontwerpen rotterdam, kraakmakend, professioneel logo

Een corona-raamposter die opvalt!


Een vraag die we onszelf veel stellen deze weken: “Wat kunnen wij doen voor mensen die het zwaar hebben tijdens de coronacrisis”? Wij als ontwerpers zijn ‘gewoon’ nog aan het werk. De een vanuit huis, de ander nog wel op kantoor. Dat is het minste wat we kunnen doen om het risico op besmetting zo laag mogelijk te houden.

Maar de vraag wat we kunnen bijdragen blijft rondspoken. ‘s Middags en ‘s avonds lopen we na het eten een rondje buiten – gelukkig kan dit nog. Naast dat het op straat erg rustig is en we elkaar mijden, hangt er gelukkig ook een gemoedelijke sfeer: als het nodig is helpt men elkaar zover dat kan. Als ondernemer wordt er van je verwacht dat je direct anticipeert op de landelijke maatregelen. En dat gebeurt, dat blijkt wel uit alle informatieve A4tjes die nu op de ramen hangen van winkels, eettentjes en cafés.

Die A4tjes vallen ons op

De maatregelen van het RIVM hangen op veel ruiten (zie voorbeelden hierboven), met een specifieke boodschap die geldt voor desbetreffende winkel of kantoor. Ze hangen op prominente plekken, waardoor we er gelukkig niet omheen kunnen… Maar het oogt erg chaotisch.

Wij zijn als ontwerpers dagelijks bezig met (complexe) informatie inzichtelijk te maken voor onze klanten. En natuurlijk voor de klanten van onze klanten. Dit doen wij in vorm van infographics en illustraties, maar ook om websites of applicaties op de juiste manier in te richten. Terugkomend op de vraag wat wij kunnen bijdragen aan deze crisis: Die is dan natuurlijk hetzelfde: informatie opvallend en inzichtelijk maken!

Daarom hebben we bij Kraakmakend een aantal variaties gemaakt van A4tjes die iedereen op de ruiten kan hangen. Dezelfde boodschap, maar dan lekker nuchter op z’n Hollands. Je kan deze gratis downloaden.

We hopen dat wij jou of iemand in je omgeving op deze manier kunnen helpen.

Download hier de gratis corona-raamposter om op te hangen in je winkel of onderneming
P.S. Voor de duidelijkheid: we hebben géén kritiek op de boodschap of manier van bewustwording creëren. Wij snappen dat! Maar een boodschap als deze kan ook op een andere manier worden verteld. We zijn een aantal weken verder en zoals we nu weten zijn de maatregelen verlengd met een maand. En waarschijnlijk daarna nog langer. Daarom misschien een goed moment om deze boodschap op een manier te vertellen die nog beter opvalt.
Share This