Opvallend communiceren

Iedereen communiceert met de buitenwereld. Je kan niet niet communiceren. Omdat ik als grafisch ontwerper de hele dag beelden maak, vallen veel dingen op straat mij op.
Hilarische bordjes, opvallende autobestickering, of spitsvondige teksten. Omdat ik jullie deze pareltjes niet wil onthouden plaats ik ze op maijn site. Helaas zijn de foto’s niet van al te beste kwaliteit, want ook ik maak soms foto’s met mijn telefoon.

Deze week deel 1:

Autobestickering, where did it go right/wrong?

1. De foto hierboven is wat mij betreft een goed voorbeeld van hoe je sympathie kweekt voor je beroep. Want tsja, iedereen heeft het moeten leren, toch? Het bracht in ieder geval op mijn gezicht een glimlach.

Grafisch ontwerper, grafisch ontwerper rotterdam, freelance, grafisch, ontwerper, webdesigner

2. Ok, er is hier goed gebruik gemaakt van de ruimte op de auto… Alleen wat doén ze nu eigenlijk? Als je na gaat dat autobelettering binnen 2 seconden gelezen moet worden, dan kan je je voorstellen dat dit teveel een zoekplaatje is! Durf witruimte te gebruiken en laat het merendeel van deze informatie weg. Je wil lezen wie het zijn en hoe je in contact kan komen met ze. Dit is een voorbeeld van hoe ik het doe.

Grafisch ontwerper, grafisch ontwerper rotterdam, freelance, grafisch, ontwerper, webdesigner

3. Om deze autobestickering heb ik heel hard moeten lachen! Ok, je wilt vertellen dat je houdt van je mouwen opstropen, niet lullen maar poetsen. Je weet wel; de Rotterdamse mentaliteit. Ik begrijp het. Maar “D’r mot gewerrekt worre” Echt? Ik weet niet wie je hiermee wil aanspreken of wat het doel is van deze boodschap? Het enige wat het mij vertelt is dat dit bedrijf moeite heeft met de Nederlandse taal.